Skip to content

Support

Kom je er niet uit? Hieronder vind je de meest voorkomende vragen en antwoorden. Staat jouw vraag er niet tussen? Stel ‘m ons.

Bestellen

In het bestelformulier geef je aan wanneer je DRI-VR in huis wilt hebben. Als het DRI-VR pakket is verzonden krijg je per mail een bevestiging en een track en trace link waarmee je het pakket kan volgen.

Gebruik je DRI-VR via jouw rijschool? Dan is je huurperiode standaard 6 weken.

Het Thuiszitpakket huur je voor 3 weken.

Wil je jouw huurperiode verlengen? Dat kan! Klik hier om online te verlengen of neem contact met ons op via 085-0410585 of support@dri-vr.nl.

De verzending van DRI-VR is voor jouw helemaal gratis. Wij nemen zowel het verzenden als het terugsturen van DRI-VR voor onze rekening.

Je kan je pakket volgen via een track en trace link die je kijgt toegestuurd per mail zodra je pakket is verzonden.

Retourneren

Je huurt het hele pakket, dus je moet ook alles retour sturen: De Oculus Go bril, de zwarte case, het USB oplaadsnoer, de controller en de batterijen (lege batterijen mag je weggooien).

Wij sturen jou een retourlabel voordat jouw huurperiode verloopt. Je stuurt het hele pakket retour in dezelfde doos. Plak de retourlabel over de oude adreslabel en drop het pakket bij een van de dichtstbijzijnde Post-NL punten.

Na het verstrijken van de gebruiksperiode heb je 2 werkdagen om de bril op de post te doen.

Voorkom extra kosten. Hebben wij de bril niet retour binnen een week na het verstrijken van jouw huurperiode? Dan zullen we 5 euro per verstreken dag in rekening brengen.

Nee, de retourlabel maakt jouw retourverzending kosteloos.

Heb je een verzekering afgesloten bij aankoop? Dan zal de verzekering de schade vergoeden. Bel ons wel even om de schade/verlies te melden en stuur alle overige onderdelen van het pakket naar ons retour.
Heb je geen verzekering afgesloten? Dan ben jij verantwoordelijk voor de financiële schade. Neem contact met ons op om de schade te melden. Bekijk onze voorwaarden om te weten wat we hierover hebben afgesproken.

Gebruik

Vraag je instructeur elke les wat jullie de volgende les gaan doen. Zo weet jij welke thema’s je kan voorbereiden. Gaan jullie naar de snelweg? Bekijk dan alle snelwegvideo’s.

Misselijk, of duizelig? Stop meteen. Probeer het de volgende dag nog eens. Blijf je het houden? Neem dan binnen een week na aankoop contact met ons op via support@dri-vr.nl.

Waarschijnlijk is je batterij leeg. Laad de bril op door middel van het meegeleverde USB oplaadsnoer. Dat kan aan je computer of in het stopcontact met een universeel oplaad blokje. We adviseren na gebruik altijd de bril uit te zetten.

Zet na gebruik altijd de bril uit. Zo voorkom je dat de batterij leeg is op een moment dat jij wilt lessen. Dat doe je door de aan/uit knop in te drukken. Bevestig daarna in de bril de melding dat je de bril echt wilt uitzetten.

Ja. Let wel op: de bril is extreem gevoelig voor zonlicht. Direct zonlicht door de lenzen van de bril levert gelijk al permanente schade op aan het display. Berg de bril dan ook altijd op in de case als je hem niet gebruikt.

De Oculus bril is voorzien van ingebouwde speakers. Maar je kan altijd een koptelefoon aansluiten.

Waarschijnlijk is de batterij leeg. We hebben een extra batterij voor je toegevoegd. Je wisselt de batterij gemakkelijk door het onderste deel van de controller uit te schuiven. Doet de controller het daarna nog niet? Start dan de bril opnieuw op.

De knop aan de voorkant gebruik je het meest en bedien je met je wijsvinger. Je kunt hiermee klikken en slepen. De Oculusknop gebruik je om de kijkrichting in te stellen. Voor visuele uitleg hebben we een instructievideo voor je klaar staan in de bril.

Dit doe je door de bril en de controller in dezelfde richting te houden en de Oculusknop 2 seconden ingedrukt te houden.

Je krijgt jouw inloggegevens voor gebruik toegestuurd per e-mail. Controleer ook je spam. Niets ontvangen? Laat het ons weten!

Ik krijg de melding "Something is missing. You don't have any apps. Ask your administrator to add any apps"

Als je deze melding ziet wordt de DRI-VR app geladen. Bij een langzame internetverbinding kan dit tot enkele minuten duren.

Dit is eenvoudig op te lossen door de bril te resetten. Dat doe je door de aan/ uitknop 10 seconden in te drukken. De bril gaat dan uit. Vervolgens houd je de aan/ uitknop 2 seconden ingedrukt. De bril zou dan normaal moeten opstarten. Zorg dat de bril vooraf 100% is opgeladen. Dat kan je controleren door de bril aan de oplader te leggen totdat het lampje groen is.

Stel jouw vraag!



    “Dat moet anders”

    Pieter Roordink, eigenaar van Rijschool Roordink met 25 medewerkers. En oprichter van DRI-VR.

    Scroll To Top